Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu
www.zaplotemvenkovskehostaveni.cz
I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1. Prodávající:
Ing. Jana Hantáková
IČO: 74712071
Místo podnikání: U sv. Vavřince 8, Veliká Ves, 25070
email: jana.hantakova@email.cz
2. Tyto všeobecné obchodní podmínky (“Podmínky”) prodávajícího ing. Jana Hantáková, se sídlem u sv. Vavřince 8, Veliká Ves, 25070, IČO 74712071, zapsaná v živnostenském rejstříku pod ID 3156443, e -mail: jana.hantakova@email.cz, telefonní číslo 776108120 („Prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti kupujícího a prodávajícího, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím E-shopu na webových stránkách www.zaplotemvenkovskehostaveni.cz.
3. Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, která naleznete na webových stránkách internetového obchodu www.zaplotemvenkovskehostaveni.cz.
4. Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek může Prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
5. Komunikace mezi kupujícím a prodávajícím probíhá primárně na dálku. Proto i pro Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, aby prodávající se spolu s kupujícím dohodli bez současné fyzické přítomnosti kupujícího a prodávajícího, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní E-shopu“).
6. Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co si společně schválil prodávající a kupující v rámci procesu nákupu na e-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.
II. NĚKTERÉ DEFINICE
1. Cena je finanční částka, kterou bude hradit kupující prodávajícímu za zboží;
2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou bude hradit kupující prodávajícímu za doručení zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;
3. Celková cena je součet ceny a ceny za dopravu;
4. DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
5. Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na celkovou cenu;
6. Objednávka je neodvolatelný návrh kupujícího na uzavření smlouvy o koupi zboží s prodávajícím;
7. Uživatelský účet je účet zřízený na základě sdělených údajů kupujícím, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného zboží a uzavřených smluv;
8. Kupující je osoba nakupující na E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující;
9. Zboží je vše, co lze nakoupit na E-shopu.
III. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
1. Koupě zboží je možná přes webové rozhraní E-shopu.
2. Při nákupu zboží je povinností kupujícího poskytnout prodávajícímu všechny informace správně a pravdivě. Informace, které kupující poskytne při objednání zboží bude prodávající považovat za správné a pravdivé.
IV. UZAVŘENÍ SMLOUVY
1. Smlouvu s prodávajícím je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
2. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradí kupující. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradí kupující za používání těchto prostředků (tedy zejména za přístup k internetu), žádné další náklady účtované prodávajícím tedy nad rámec celkové ceny nejsou. Odesláním objednávky souhlasí kupující s tím, že prodávající využívá prostředky komunikace na dálku.
3. K tomu, aby mohlo dojít k uzavření Smlouvy, je třeba, aby kupující na E-shopu vytvořil návrh Objednávky. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:
a) Informace o nakupovaném zboží (na E-shopu kupující označuje Zboží, o jehož nákup má zájem, tlačítkem „Do košíku“);
b) Informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě kupujícím zvoleného Zboží a způsobu jeho doručení a způsobu platby;
c) Identifikační a kontaktní údaje kupujícího sloužící k tomu, aby mohlo být Zboží doručeno, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu;
d) V případě Smlouvy, na základě které bude kupujícímu Zboží prodávající dodávat pravidelně a opakovaně, též informaci, jak dlouho bude prodávající Zboží dodávat.
4. V průběhu tvorby návrhu Objednávky může až do doby jejího vytvoření kupující údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Objednávka zavazující k platbě“ Objednávku kupující vytvoří. Před stiskem tlačítka je kupující povinen potvrdit seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami, v opačném případě nebude možné objednávku vytvořit. K potvrzení souhlasu dojde při odeslání objednávky po stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“. Po jeho stisku budou všechny vyplněné informace odeslány přímo prodávajícímu.
5. Objednávku prodávající v co nejkratší době poté, kdy bude doručena, kupujícímu potvrdí zprávou odeslanou na e-mailovou adresu zadanou kupujícím v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky. Potvrzením Objednávky prodávajícím dochází k uzavření Smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím. Podmínky ve znění účinném ke dni Objednávky tvoří nedílnou součást Smlouvy.
6. Mohou nastat i případy, kdy prodávající nebude moci Objednávku kupujícímu potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné nebo případy, kdy kupující objedná větší počet kusů Zboží, než kolik je umožněno. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůže prodávající objednávku potvrdit, bude prodávající kupujícího kontaktovat a zašle nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy takovou nabídku kupující potvrdí. Lhůta pro potvrzení takové objednávky je 3 dny. Po marném uplynutí této lhůty je objednávka zrušena jako celek.
7. V případě, že v rámci E-shopu nebo v návrhu Objednávky bude uvedena zjevně chybná Cena, nemá prodávající povinnost Zboží za tuto Cenu kupujícímu dodat ani v případě, kdy kupující obdržel potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci bude prodávající bezodkladně kupujícího kontaktovat a zašle kupujícímu nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy kupující nabídku potvrdí. V případě, že kupující nabídku nepotvrdí ani ve lhůtě 3 dnů od jejího odeslání, je prodávající oprávněn od uzavřené Smlouvy odstoupit. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
8. V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, vzniká kupujícímu závazek k zaplacení Celkové ceny.
9. Kupující bere na vědomí, že odesláním mu vzniká závazek uhradit za objednané zboží kupní cenu.
10. Do provedení přijetí objednávky prodávajícím je kupující oprávněn navrhovat změny objednávky, a to formou e-mailu nebo vyplněním kontaktního formuláře nebo zavoláním na telefonní číslo uvedeném na webových stránkách prodávajícího v internetovém obchodě.
V. UŽIVATELSKÝ ÚČET
1. Na základě registrace kupujícího v rámci E-shopu může kupující přistupovat do svého Uživatelského účtu.
2. Při registraci Uživatelského účtu je povinnost kupujícího uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
3. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových údajů je povinností kupujícího zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, nenese prodávající za to žádnou odpovědnost.
4. Uživatelský účet je osobní, a kupující není tedy oprávněn umožnit jeho využívání třetím osobám.
5. Uživatelský účet může prodávající zrušit, a to zejména v případě, když jej kupující více, než 2 roky nevyužívá, či v případě, kdy poruší své povinnosti dle Smlouvy.
6. Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
VI. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
1. Uzavřením kupní smlouvy dle VOP vzniká povinnost prodávajícího doručit zboží dle Kupní smlouvy s ohledem na podmínky uvedené ve VOP a povinnost kupujícího zboží převzít a uhradit kupní cenu, náklady za formu úhrady kupní ceny, je-li zpoplatněna ( dobírka) a náklady na doručení zboží, vše podle podmínek ve VOP uvedených.
2. Cena je vždy zveřejněna v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu a způsob úhrady kupní ceny (dobírka), je - li sjednána. Do odeslání návrhu objednávky je kupující oprávněn měnit výběr zboží, formu úhrady kupní ceny a také způsob doručení.
3. Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
4. Platbu Celkové ceny bude prodávající požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu Celkové ceny může kupující provést následujícími způsoby:
a) Bankovním převodem. Informace pro provedení platby zašle prodávající v rámci potvrzení Objednávky kupujícímu. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do 3 dnů. Pokud nebude platba do 3 pracovních dní připsána na bankovní účet prodávajícího, je prodávající oprávněn objednávku zrušit (stornovat).
b) Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu Shoptet Pay. V případě platby kartou online je Celková cena splatná ihned.
c) Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží. V případě platby dobírkou je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
d) Hotově při osobním odběru. Hotově lze hradit Zboží v případě převzetí v sídle prodávajícího po předchozí domluvě. V případě platby hotově při osobním odběru je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
5. Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na Vaši e-mailovou adresu při odeslání zboží.
6. Vlastnické právo ke Zboží přechází na kupujícího až poté, co zaplatí Celkovou cenu a Zboží převezme. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na účet prodávajícího, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby.
VII. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
1. Zboží bude kupujícímu doručeno způsobem dle volby způsobu dopravy zvolené ve smlouvě, přičemž může kupující vybírat z následujících možností:
a) Osobní odběr v sídle prodávajícího po telefonické domluvě.
b) Osobní odběr na výdejních místech přepravních společností.
c) Doručení na adresu kupujícího prostřednictvím zvolené dopravní společnosti.
2. Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.
3. Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží bude kupujícímu sdělena v potvrzení Objednávky. Doba uvedená na E-shopu je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru v sídle prodávajícího bude prodávající vždy o možnosti vyzvednutí Zboží kupujícího informovat prostřednictvím e-mailu. Prodávající nenese odpovědnost za nedodržení termínu doručení přepravcem.
4. Po převzetí Zboží od dopravce je povinnost kupujícího zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a prodávajícímu. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není povinností kupujícího Zboží od dopravce převzít.
5. V případě, kdy kupující poruší svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl. VII.4. Podmínek, nemá to za následek porušení povinnosti prodávajícího Zboží doručit kupujícímu. Zároveň to, že Zboží kupující nepřevezme, není odstoupení od Smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím. Prodávajícímu ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení Smlouvy ze strany kupujícího. Pokud se prodávající rozhodne tohoto práva využít, je odstoupení účinné v den, kdy prodávající toto odstoupení doručí kupujícímu. Odstoupení od Smlouvy nemá v takovém případě vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu kupujícímu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
6. Pokud je z důvodů vzniklých na straně kupujícího Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je povinností kupujícího nahradit prodávajícímu náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů zašle prodávající na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu.
7. Nebezpeční škody na Zboží na kupujícího přechází v okamžiku, kdy ho převezme. V případě, kdy Zboží kupující nepřevezme, s výjimkou případů dle čl. VII.4 Podmínek, na kupujícího nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy měl kupující možnost ho převzít, ale z důvodů na straně kupujícího k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží pro kupujícího znamená, že od tohoto okamžiku nese veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
8. V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti bude prodávající vždy informovat v případě:
a) mimořádného výpadku výroby Zboží, přičemž prodávající vždy kupujícímu sdělí novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné Zboží dodat;
b) prodlení s dodáním Zboží od Našeho dodavatele, přičemž prodávající vždy kupujícímu sdělí novou očekávanou dobu dodání.
9. V případě, že prodávající nebude schopen Zboží kupujícímu dodat ani do 30 dnů od uplynutí doby doručení Zboží uvedené v potvrzení Objednávky, a to z jakéhokoli důvodu, je prodávající i kupující oprávněn od Smlouvy odstoupit.
VIII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, reklamační řád
1. Prodávající zaručuje, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. VII.7 Podmínek je Zboží bez vad, zejména pak, že:
a) má vlastnosti, které prodávající dohodnul s kupujícím i, a pokud nebyly výslovně dohodnuty jinak, pak takové, které jsou u popisu Zboží uvedeny, případně takové, které lze s ohledem na povahu Zboží očekávat;
b) je vhodné pro účely, které jsou uvedeny v popisu zboží nebo pro účely, které jsou pro Zboží tohoto typu obvyklé;
c) odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku, pakliže byla jakost nebo provedení stanovena podle vzorku;
d) je v odpovídajícím množství a hmotnosti;
e) splňuje požadavky na něj kladené právními předpisy;
f) není zatíženo právy třetích stran.
2. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
3. V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. VIII.1, může kupující takovou vadu oznámit prodávajícímu a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na adresy uvedené u identifikačních údajů. Pro reklamaci může kupující využít také vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, který tvoří přílohu č. 1 Podmínek. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba aby kupující zvolil, jak chce vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůže následně bez souhlasu prodávajícího změnit. Reklamaci vyřídí prodávající v souladu s kupujícím uplatněným právem z vadného plnění. V případě, že si kupující nezvolí řešení vady, má práva uvedená v čl. 8.5 i v situacích, kdy vadné plnění bylo podstatným porušením Smlouvy.
4. Je-li vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, máte následující práva:
a) na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží;
b) na odstranění vady opravou Zboží;
c) na přiměřenou slevu z Ceny;
d) na odstoupení od Smlouvy.
V případě, že zvolíte vyřešení dle bodů a) nebo b) a prodávající vadu takto neodstraní v přiměřené lhůtě, kterou uvedl, nebo prodávající sdělí, že tímto způsobem vadu neodstraní vůbec, má kupující právo dle bodů c) a d), i když je v rámci reklamace původně nepožadovali. Zároveň pokud si zvolí odstranění vady opravou Zboží a prodávající zjistí, že je vada neopravitelná, oznámí to prodávající a kupující si může zvolit jiný způsob odstranění vady.
5. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením Smlouvy, má kupující následující práva:
a) na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží;
b) na odstranění vady opravou Zboží;
c) na přiměřenou slevu z Ceny.
Pokud však vadu prodávající neodstraní včas nebo odmítne vadu odstranit, vzniká kupujícímu právo od Smlouvy odstoupit. Odstoupit může také v případě, kdy nemůže Zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vad po opravě Zboží nebo při větším počtu vad Zboží.
6. V případě podstatného i nepodstatného porušení nemůže kupující odstoupit od Smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůže vrátit Zboží ve stavu, v jakém ho obdržel. To ale neplatí v následujících případech:
a) došlo-li ke změně stavu Zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady;
b) bylo-li Zboží použito ještě před objevením vady;
c) nebyla-li nemožnost vrácení Zboží v nezměněném stavu způsobena jednáním kupujícího anebo opomenutím kupujícího,
d) došlo-li ze strany kupujícího před objevením vady k prodeji, spotřebování nebo pozměnění Zboží při obvyklém použití; pokud k tomu však došlo jen částečně, je povinností kupujícího tu část Zboží, kterou vrátit lze a v takovém případě nebude kupujícímu vrácena část Cen odpovídající prospěchu kupujícího z užití části Zboží.
7. Do 3 dnů od obdržení reklamace na e-mailovou adresu kupujícího prodávající potvrdí, že reklamaci obdržel, kdy ji obdržel a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. Reklamaci vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení. Lhůta může být po vzájemné dohodě prodloužena. Pokud lhůta marně uplyne, může kupující odstoupit od Smlouvy.
8. O vyřízení reklamace bude prodávající kupujícího informovat e-mailem. Pokud je reklamace oprávněná, náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady je kupující povinen prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je povinností kupujícího původní Zboží vrátit, náklady na toto vrácení však hradí prodávající.
9. V případě, že je kupujícím podnikatel, je jeho povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.
10. V případě, že je kupujícím spotřebitel, máte právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.
11. Ustanovení ohledně práva z vad se nepoužijí v případě:
a) Zboží, které je prodávané za nižší Cenu, na vadu, pro kterou byla nižší Cena ujednána;
b) opotřebení Zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním;
c) použitého Zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou Zboží mělo, když jste jej převzali;
d) kdy to vyplývá z povahy Zboží.
12. Kupující je povinen seznámit se s reklamačním řádem ještě před objednáním zboží.
IX. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
1. K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi prodávajícím a kupujícím od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
2. V případě, že jste spotřebitel, tedy osoba kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, máte v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení Zboží. V případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání poslední části Zboží, a v případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, na základě které Vám budeme Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky. Od Smlouvy můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů). Pro odstoupení můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 2 Podmínek.
3. Ani jako spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy:
a) Zboží, jehož Cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na Naší vůli a může k nim dojít během lhůty pro odstoupení od Smlouvy;
b) dodání alkoholických nápojů, které mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejich Cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na Naší vůli;
c) Zboží, které bylo upraveno podle Vašeho přání nebo pro Vaši osobu;
d) Zboží, které podléhá rychlé zkáze a Zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným;
e) Zboží v uzavřeném obalu, které bylo z obalu vyňato a z hygienických důvodů jej není možné vrátit;
f) dodávka zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud došlo k porušení původního obalu;
g) dodávka novin, periodik nebo časopisů;
h) dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s Vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a My jsme Vám sdělili, že nemáte právo na odstoupení od Smlouvy.
4. Lhůta k odstoupení dle čl. IX.2 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Nám v jejím průběhu odešlete oznámení, že od Smlouvy odstupujete.
5. V případě odstoupení od Smlouvy Vám bude Cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než Nám Zboží vrátíte či než prokážete, že došlo k jeho zaslání zpět Nám. Zboží Nám prosím vracejte čisté, pokud možno včetně originálního obalu.
6. V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. IX.2 Podmínek jste povinní Nám Zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nesete náklady spojené s navrácením zboží k Nám. Vy máte naopak nárok na to, abychom Vám vrátili Cenu za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme pro dodání Zboží nabízeli. V případě odstoupení z důvodu, že My porušíme uzavřenou Smlouvu, hradíme i náklady spojené s navrácením zboží k Nám, ovšem opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme při dodání Zboží nabízeli.
7. Odpovídáte za škodu v případech, kdy bude Zboží poškozeno v důsledku Vašeho nakládání s ním jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Způsobenou škodu Vám v takovém případě vyúčtujeme poté, co Nám Zboží bude vráceno a splatnost vyúčtované částky je 14 dní. V případě, že jsme Vám ještě nevrátili Cenu, jsme oprávněni pohledávku z titulu nákladů započíst na Vaši pohledávku na vrácení Ceny.
8. My jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Vám dodáme Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze Zboží), a to i před uplynutím doby uvedené v čl. VII.9. Podmínek. Můžeme také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že jste uvedli v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že nakupujete zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
X. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
1. Prodávající není ve vztahu ke kupujícím vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
2. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy jana.hantakova@email.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího do 30 dnů.
3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
XI. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Pokud právní vztah mezi prodávajícím a kupujícím obsahuje mezinárodní prvek (tedy například prodávající bude zasílat zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řádit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitelé, nejsou tímto ujednáním dotčena práva kupujícího plynoucí z právních předpisů.
2. Veškerou písemnou korespondenci bude prodávající doručovat elektronickou poštou. E-mailová adresa prodávajícího je uvedena u identifikačních údajů prodávajícího. Prodávající bude doručovat korespondenci na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes kterou kupující prodávajícího kontaktoval.
3. Smlouvu je možné měnit pouze na základě písemné dohody mezi prodávajícím a kupujícím. Prodávající je však oprávněn změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny.
4. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nenese prodávající odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, má prodávající i kupující právo od Smlouvy odstoupit.
5. Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
6. Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u prodávajícího, ale není přístupná. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdrží kupující e-mailem a bude tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez součinnosti prodávajícího. Prodávající doporučuje vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.
7. Tyto Podmínky nabývají účinnosti 1. 1. 2023.
PŘÍLOHA Č. 1 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI
Adresát: Ing. Jana Hantáková, Za plotem venkovského stavení, U sv. Vavřince 8, Veliká Ves, 25070
jana.hantakova@email.cz
Uplatnění reklamace
Datum uzavření Smlouvy: |
|
Jméno a příjmení: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Zboží, které je reklamováno: |
|
Popis vad Zboží: |
|
Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace, případně uvedení čísla bankovního účtu pro poskytnutí slevy: |
|
Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým nárokem včetně data a způsobu vyřízení reklamace.
Datum:
Podpis:
PŘÍLOHA Č. 2 - FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Adresát: Ing. Jana Hantáková, Za plotem venkovského stavení, U sv. Vavřince 8, Veliká Ves, 25070
jana.hantakova@email.cz
Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:
Datum uzavření Smlouvy: |
|
Jméno a příjmení: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká: |
|
Způsob pro navrácení obdržených finančních prostředků, případně uvedení čísla bankovního účtu: |
|
Je-li kupující spotřebitelem má právo v případě, že objednal zboží prostřednictvím e-shopu www.zaplotemvenkovskehostaveni.cz nebo jiného prostředku komunikace na dálku, mimo případy uvedené v § 1837 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů odstoupit od již uzavřené kupní smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí zboží, a to bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce. Toto odstoupení oznámí kupující prodávajícímu písemně na adresu prodávajícího nebo elektronicky na e-mail uvedený na vzorovém formuláři.
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od prodávajícího obdržel.
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky (kupní cenu dodaného zboží) včetně nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijal, stejným způsobem. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
Datum:
Podpis: